آنالیز رقبا (Competitive Analysis)
متناسب با شغل و صنعتی که در آن فعالیت دارید، مشاوران و متخصصین بازاریابی سئودان، رقبای کوچک و بزرگ را شناسایی می کنند و فعالیت های آنان را در دنیای مجازی آنالیز و بررسی می کنند و بر اساس آنالیز رقبا، برنامه ریزی بازاریابی اینترنتی را شروع کرده و در نهایت استراتژی و نقشه راه بازاریابی اینترنتی هدفمند را به شما ارائه می دهند.
در دیجیتال مارکتینگ، داشتن استراتژی بازاریابی انحصاری و متمایز نسبت به سایر رقبا بسیار مهم است و برای رسیدن به یک استراتژی بازاریابی هدفمند و متمایز، شناخت رقبا، تحلیل و ارزیابی رفتار اینترنتی آنها لازم است.
مشاوران و متخصصین دیجیتال مارکتینگ سئودان برای شناسایی رقبا اقدامات زیر را انجام می دهند و بر اساس اطلاعات جمع آوری شده در آنالیز رقبا و رصد رقبا را از لحاظ اهمیت، درجه بندی می کنند.
✓ اندازه کسب و کار رقیب
✓ بررسی وب سایت از طریق ابزارهای بازاریابی آنلاین
✓ بررسی کلید واژه ها طریق ابزارهای بازاریابی آنلاین
✓ بررسی شبکه های اجتماعی و رفتار مشتریان
✓ بررسی قیمت، کیفیت و سرویس دهی به مشتریان
✓ بررسی نقاط ضعف و قوت رقبا
✓ بررسی تاریخچه حضور در دنیای مجازی
✓ بررسی تبلیغات اینترنتی رقیب
تحقیق بازار (Market Research) :
تحقیق بازار به ما این امکان را می دهد تا نیاز بازار هدف را بشناسیم و به راهکارهای جدید برای دسترسی آسان به مصرف کننده دست یابیم و خرید کالا و یا خدمات را برای آنها آسانتر کنیم. با این روند کالای ما می تواند با کالای مشابه رقبا، متمایز باشد.
در تحقیق بازار با شناخت مخاطب هدف، نیاز و خواسته مخاطب هدف، شناخت رقبا و فعالیت رقبا و آنالیز این موارد به یک جمع بندی می رسیم که وضعیت و رتبه شما در بازار مشخص می شود و بر اساس داده ها استراتژی تبلیغاتی هدفمند مشخص می شود. البته تیم بازاریابی و تبلیغات اینترنتی سئودان، تحقیق بازار اینترنتی را در اولویت قرار می دهد.
فرآیند تحقیق بازار اینترنتی علاوه بر اینکه هزینه های تحقیقات را کاهش می دهد، فرصت نزدیک تر شدن به مشتری هدف را ممکن می سازد و به اطلاعاتی دسترسی پیدا می کنید که شاید تا بحال آن را نمی دانستید.
از جمله اقدامات تحقیق بازار آنلاین می توان به موارد زیر اشاره کرد.
تهیه پرسش نامه اعتبار سنجی هدفمند در خصوص نوع کالا یا سرویسی که قرار است ارائه دهید. https://porsline.ir/
رصد کردن رقبا و وضعیت بازار اینترنتی ان ها و مشخص شدن جایگاه شما
رصد کردن رفتار مصرف کننده در شبکه های اجتماعی
رصد کردن رفتار مصرف کننده از طریق ابزارهای بازار یابی اینترنتی
نیاز مشتری وخواسته مشتری
مشخص کردن پرسونای برند (سن، جنسیت، شغل، منطقه جغرافیایی، وضعیت تاهل مشتری)