کد شما در این بخش

الگوریتم گوگل / لیست کامل الگوریتم های گوگل

الگوریتم گوگل / لیست کامل الگوریتم های گوگل

تعریف الگوریتم چیست؟

به طور کلی الگوریتم به مجموعه ی کاملی از دستورالعمل ها و روش ها و فرمول هایی گفته می شود که با بیان دقیق و ساده و روشن، پله پله و مرحله به مرحله اجرا پیاده سازی شده باشند و برای دیگران نیز قابل اجرا باشند. ابتدا، انتها و مسیر باید کاملا واضح باشد.

با توجه به این تعریف، هر پروسه ای، هر برنامه ریزی و روشی، می تواند در ساختار خود، الگوریتم داشته باشد. شرکت ها و موسسات و کارخانجات، همگی می توانند برای بخش های مختلف خود و کارهای خود، الگوریتم داشته باشند. در دنیای تکنولوژی و اینترنت نیز این مباحث بسیار دیده می شود. شرکت گوگل به عنوان یکی از معتبرترین موتورهای جستجو، برای روشمند کردن این پروسه، و بالا بردن دقت و بهبود عملکرد و همچنین جلوگیری از سواستفاده های احتمالی، الگوریتم های مختلفی برای نمایش نتایج جستجو ایجاد می کند و به صورت مستمر، آنها را تغییر داده و به روز می کند.

گوگل و الگوریتم

این الگوریتم ها برای بهینه سازی و اصلاح و تغییرات در سایت ها استفاده می شوند تا با برخورداری از سئوی بهتر، در نتایج جستجوی گوگل در جایگاه بالاتر و بهتری مشاهده شوند. موتور جستجوی گوگل در این فرآیند و با استفاده از الگوریتم ها، به تجزیه و تحلیل وب سایت ها می پردازد. ربات های خزنده ی گوگل، تمام اطلاعات و موارد مورد نیاز را بررسی و جمع آوری می کنند و برای تحلیل، آنها را ذخیره می کنند.

این داده ها، بر اساس نیاز گوگل، دسته بندی و طبقه بندی می شوند و در محل مورد نظر گوگل ذخیره می شوند تا هنگامی که کاربران برای دریافت نتیجه جستجو به آنها نیاز داشته باشند، موتور جستجوی گوگل آنها را مورد استفاده قرار دهد.

الگوریتم های گوگل

گوگل بخشی از الگوریتم های خود را برای ساختار اساسی و هسته اصلی سایت خود در نظر گرفته که به بررسی سایت ها، رتبه بندی ها و شناسایی مسائل اصلی می پردازند. اما برخی دیگر از الگوریتم ها صرفا مربوط به بخش جستجوی کاربران و نحوه نمایش نتایج، دریافت و بررسی نیاز کاربر و خوانش محتوا و نوع نگارش و نمایش سایت ها، و در نهایت دسته بندی و رتبه بندی آنها برای نمایش در صفحه جستجو است.

الگوریتم های گوگل:

الگوریتم گوگل پاندا  Panda Algorithm

الگوریتم  EMD

الگوریتم پنگوئن گوگل یا  Penguin Algorithm

الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم مرغ مگس‌خوار

الگوریتم دزدان دریایی گوگل یا  Pirate Algorithm

الگوریتم تازه بودن گوگل یا  Being Fresh

سند باکس گوگل یا  Sandbox Google

ماه عسل گوگل  Honeymoon

الگوریتم کافئین گوگل

الگوریتم  Mobile Geddon

الگوریتم  PayDay Loan

الگوریتم گورخر گوگل

تعدادی از این الگوریتم ها را در این مقاله معرفی کرده و در آینده نیز هر کدام را مفصل بررسی خواهیم کرد. البته این نکته هم قابل ذکر است که تعداد الگوریتم های گوگل بیشتر از این لیست است اما اینجا مهمترین و معروفترین ها ذکر شده اند.

الگوریتم گوگل
google algorithm
panda algorithm

الگوریتم گوگل پاندا:

الگوریتم گوگل پاندا (Google Panda) یکی از الگوریتم های گوگل برای رتبه بندی است که در سال ۲۰۱۱ فعال شده است. البته نام این الگوریتم ربطی به حیوان پاندا ندارد و در واقع از نام یکی از مهندسین گوگل گرفته شده است که این الگوریتم را پیاده سازی کرده است. پاندا از زمان شروع به فعالیت، به روزرسانی های بسیاری داشته است و همیشه در حال آپدیت شدن است. این الگوریتم مخالفت شدید و سرسختانه ای با متن های کپی، کوتاه و در واقع کم ارزش دارد که باعث می شوند کاربر زمان بسیار کوتاهی در سایت بماند. برای جلب نظر این پاندا باید کاری کنید تا مخاطب زمان بیشتری در سایت شما بماند و از صفحه ای به صفحه ی دیگر نیز برود.

الگوریتم گوگل پنگوئن:

الگوریتم گوگل پنگوئن (Google Penguin) نیز یکی دیگر از الگوریتم های گوگل برای موتور جستجو است که از سال ۲۰۱۲ فعال است. این الگوریتم در واقع، مبارزی است بر علیه سایت ها و فعالیت هایی که به روش های نادرست و اصطلاحا کلاه سیاه که می خواهند به شکلی غیرمرسوم و نادرست، رتبه بگیرند.

الگوریتم مرغ مگس خوار:

الگوریتم مرغ مگس خوار (Google Hummingbird) از سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرد. هدف اصلی این الگوریتم تاکید بر روی زبان طبیعی و ساده برای راهنمایی بهتر کاربر است. در واقع نکته اصلی در این الگوریتم پیدا کردن بهترین نتیجه و مرتبط ترین نتیجه بر اساس تعاملات انسانی است.

 الگوریتم گورخر:

الگوریتم گورخر (Google Zebra) در سال ۲۰۱۳ پیاده سازی شد. این الگوریتم بعد از آن فعال شد که بسیاری از سایت های فروشگاهی با روش های نادرست و کلاه سیاه، مخاطب را به سایت خود جذب می کردند اما در عین حال خدمات و محصولات خوبی را ارائه نمی کردند. در واقع هدف اصلی این الگوریتم مقابله با سایت های فروشگاهی نامعتبر و بی کیفیت است.

چندین الگوریتم دیگر نیز در گوگل فعال هستند. همچنین الگوریتم ها همواره در حال تغییر و به روز رسانی هستند و با خواسته های مخاطب سازگار می شوند. در ادامه لیست این الگوریتم ها را منتشر می کنیم.

  • الگوریتم کبوتر
  • الگوریتم  Page Layout
  • الگوریتم رنک برین
  • الگوریتم PayDay Loan
  • الگوریتم Page Authority
  • الگوریتم کافئین
  • الگوریتم mobilegeddon
  • الگوریتم برت
  • الگوریتم Mobile First Index
  • الگوریتم MUM
  • الگوریتم E-A-T
لینک کوتاه : https://seodon.ir/?p=329
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.