کد شما در این بخش

سئو – بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (بخش دوم)

سئو – بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (بخش دوم)

سئو چیست و چه کاربردی برای سایت و یا کسب و کار دارد؟ سئو SEO مخفف عبارت “search engine optimization” به معنای بهینه سازی موتور جستجو است که در واقع اشاره به بهینه سازی سایت یا محتوا برای نمایش در موتورهای جستجو دارد. طبیعتا هر سایت و محتوایی که در اینترنت منتشر می شود، یکی از اهدافش و در واقع هدف اصلی اش، رساندن مطلب و موضوع خود به مخاطب است. خوانده شدن مطلب، دیده شدن فیلم و عکس و بازدید از فروشگاه اینترنتی و خرید محصول، نمونه ای از واکنش مخاطب به محتواست.

با بیان دیگر، سئو به معنای فرآیند بهبود وب سایت شما برای افزایش بازدید آن در گوگل، مایکروسافت بینگ و سایر موتورهای جستجو در هنگامی است که افراد به جستجو می‌پردازند.

محصولاتی که می فروشید. خدماتی که ارائه می کنید. اطلاعات در مورد موضوعاتی که در آن تخصص و یا تجربه عمیقی دارید. همه آن چیزی که در سایت خود ارائه می کنید نیاز به دیده شدن و دریافت توجه از مخاطب دارد.
هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند، احتمال پیدا شدن و کلیک روی آنها بیشتر می شود. در نهایت، هدف بهینه‌سازی موتور جستجو کمک به جذب بازدیدکنندگان وب‌سایت است که تبدیل به مشتری یا مخاطبی می‌شوند که مدام برمی‌گردد.

چرا سئو مهم است؟

بعد از درک این موضوع که سئو چیست، باید کاربرد دقیق آن و شکل بهره مندی از آن را بررسی کنیم. سئو یک مسیر بازاریابی بسیار مهم است. مسئله بسیار مهم و قابل توجه این است که جستجوی ارگانیک ۵۳ درصد از کل ترافیک وب سایت را ارائه می دهد. این یکی از دلایل بزرگی است که پیش‌بینی می‌شود صنعت سئو جهانی تا سال ۲۰۲۸ به ۱۲۲.۱۱ میلیارد دلار برسد. سئو نتایج واقعی کسب‌وکار را برای برندها، مشاغل و سازمان‌ها در هر اندازه‌ای به ارمغان می‌آورد.

search engine
موتور جستجو
سرچ
سئو

هر زمان که مردم می خواهند به جایی بروند، کاری انجام دهند، اطلاعاتی بیابند، تحقیق کنند یا محصول و خدمتی را بخرند، فعالیت آنها معمولاً با جستجو آغاز می شود. اما امروزه شکل جستجو با گذشته بسیار متفاوت شده است و به شکل عجیبی تکه تکه شده است. کاربران ممکن است در موتورهای جستجوی معمول (مانند گوگل، بینگ) و یا پلتفرم های اجتماعی (متنند اینستاگرام instagram، تیک تاک tiktok، یوتیوب youtube) و یا وب سایت های خرده فروشی (مانند آمازون)

در یک تحقیق درباره نحوه خرید آنلاین مردم، به این نتیجه رسیدند که در ایالات متحده حدود ۶۱ درصد از خریداران آنلاین جستجوی محصول خود را در آمازون شروع می کنند، در مقایسه با ۴۹ درصد که از موتورهای جستجویی مانند گوگل شروع به کار می کنند. همچنین رتبه هایی هم برای خرید در اختیار والمارت walmart و یوتیوب و فیسبوک و اینستاگرم است.

هر سال تریلیون ها جستجو انجام می شود. منبع اصلی ترافیک برای وب‌ سایت‌ها از طریق همین جستجو است. معنی همه اینها این است که بهبود بازدید از سایت شما و رتبه بالاتر در نتایج جستجو نسبت به رقبای شما، می تواند تاثیر مثبتی بر نتیجه داشته باشد.

ادامه دارد . . .

لینک کوتاه : https://seodon.ir/?p=107
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.