کد شما در این بخش

بررسی الگوریتم ماه عسل گوگل / Honeymoon Algorithm

بررسی الگوریتم ماه عسل گوگل / Honeymoon Algorithm

الگوریتم ماه عسل گوگل یا هانی مون Google Honeymoon به تکنیکی اشاره دارد که گوگل در الگوریتم رتبه بندی جستجوی خود، به ویژه در روزهای اولیه راه اندازی یک سایت، استفاده می کند. این الگوریتم در سال ۲۰۰۴ راه اندازی شد به جهت کمک برای سایت های تازه تاسیس تا در وهله اول بتوانند مطالب خود را به صفحه اول گوگل بیاورند و با توجه به بازخوردی که از مخاطب می گیرند، این امکان را داشته باشند که جایگاه خود را حفظ کنند.

دلیل این رویکرد این است که گوگل می خواهد به وب سایت های جدید و با کیفیت، فرصتی بدهد تا توسط کاربران ارزیابی شوند. با ارتقا موقت رتبه سایت ها، این امکان فراهم می شود که در معرض دید بیشتری قرار بگیرند و با توجه به بازخوردی که از کاربران دریافت می شود و نحوه ، گوگل می تواند ارزیابی دقیق تری داشته باشد.

این امکان خیلی به اینکه شما چقدر صفحه خود را سئو کرده باشید ارتباطی ندارد و حتی ممکن است صفحه ای که سئوی کاملی ندارد هم شامل آن شود.

مدت زمان ماه عسل گوگل چقدر است:

گوگل برای این ماه عسل، زمان دقیقی را اعلام نکرده است اما بنا بر مشاهدات و تجربیات، مدت زمانی که گوگل برای یک سایت در نظر می گیرد ممکن است از ۱ تا ۲ هفته باشد. گرچه موارد زیادی هم بوده است که تا چند ماه به تناوب این امکان برای یک سایت برقرار بوده است.

الگوریتم های گوگل
آموزش سئو
سئوی سایت
الگوریتم ماه عسل

آیا الگوریتم ماه عسل گوگل شامل تمام سایت های تازه تاسیس می شود؟

خیر. این مورد برای همه سایت ها اتفاق نمی افتد و با توجه به یونیک بودن محتوا و کیفیت آن، گوگل ممکن است این الگوریتم را برای شما فعال کند. در واقع اگر شما محتوای مناسب تولید کنید و استانداردهای گوگل را هر چه بیشتر رعایت کنید، ربات های گوگل را به سمت سایت خود راهنمایی می کنید. با این کار سایت را در معرض دید ربات های گوگل قرار می دهید. این الگوریتم به صورت انتخابی و هدفمند برای سایت هایی اعمال می شود که گوگل آنها را دارای پتانسیل بالا برای موفقیت در نتایج جستجو تشخیص دهد.

شاید به دقت و با قطعیت نتوان گفت که بر چه مبنایی، یک سایت ممکن است در ماه عسل گوگل قرار بگیرد و علت دقیق آن، فقط برای خود گوگل مشخص باشد. اما به نظر می رسد گوگل با توجه به محتوا و کیفیت کار یک سایت، ممکن است صفحات را در رتبه های بالای جستجو قرار دهد. با این کار نحوه بازخورد مخاطبان، ارتباط مناسب با کلمات کلیدی و رضایت کاربران را بررسی می کند و می ببیند که هدف راه اندازی سایت، تامین می شود یا خیر.

آیا عدم دریافت نتیجه مناسب در ماه عسل گوگل، جریمه و امتیاز منفی در پی دارد؟

خیر. به طور کلی چون ویژگی ها و نکات و جزئیات الگوریتم ماه عسل گوگل به صورت رسمی اعلام نشده است، نمی توان جواب صریح و واضحی داد، اما با توجه به سوابق و با نگاه به موارد مختلف می توان گفت که اگر در زمان حضور در ماه عسل گوگل، بارخورد و واکنش مخاطبان سایت شما، نتیجه مورد قبول گوگل را در پی نداشته باشد نیز، هیچ جریمه و امتیاز منفی برای شما ایجاد نمی کند. البته عدم دریافت بازخورد مناسب و رضایت کاربران و طبیعتا رضایت گوگل، باعث می شود رتبه و بازدید شما افت داشته باشد و همین مورد به تنهایی مسئله مهم و تاثیرگذاری خواهد بود.

الگوریتم های گوگل
آموزش سئو
سئوی سایت
الگوریتم ماه عسل

تاثیر آپدیت کردن و به روز رسانی محتوا برای این الگوریتم

این مورد را لحاظ کنید که هنگام آپدیت کردن محتوا نیز، سایت شما مجددا بر اساس این الگوریتم بررسی می شود و ممکن است ماه عسل گوگل شامل حال سایت شما شود. گرچه ماه عسل یا هانی مون گوگل معمولا برای سایت های جدید اعمال می شود، اما در موارد بسیاری نیز گوگل این امکان را برای سایت های قدیمی که محتوای جدید درج کرده اند و یا آپدیت داشته اند و تجربه کاربری و مباحث فنی را ارتقا داده اند، فعال کرده است.

الگوریتم گوگل / لیست کامل الگوریتم های گوگل

چه تعداد سایت تحت تاثیر الگوریتم ماه عسل گوگل قرار می گیرند؟

شرکت گوگل اطلاعات دقیقی در مورد تعداد سایت هایی که ماه عسل دریافت می کنند ارائه نمی کند. این اطلاعات همیشه برای گوگل محرمانه تلقی شده است. اما برخی تخمین ها و امر غیر رسمی در این زمینه وجود دارد که بر اساس گزارش های متخصصان سئو و کارشناسان است. این تخمین چیزی حدود ۱ تا ۳ درصد ارپز سایت های فعال در وب را نشان می دهد.

این الگوریتم همانند دیگر الگوریتم های گوگل هر چند سال به روز رسانی می شود. در هر به روز رسانی تعداد سایت های تحت پوشش افزایش می یابد. با توجه به تعداد کل سایت های فعال در وب که حدود ۲ میلیارد تخمین زده می شود و با توجه به آمار غیر رسمی اشاره شده، تعداد سایت های تحت تاثیر الگوریتم ماه عسل احتمالا حدود چند صد هزار خواهد بود.

google algorithms
الگوریتم های گوگل
الگوریتم ماه عسل گوگل
سرچ کنسول گوگل

آیا زبان نوشتار سایت تاثیری در دریافت ماه عسل گوگل دارد؟

با توجه به تعداد زیاد زبان هایی که گوگل پشتیبانی می کند، احتمالا سایت های چند زبانه از شانس بیشتری برای دریافت ماه عسل برخوردار هستند. البته که ماه عسل گوگل به دنبال محتوای مرتبط با کاربران محلی است تا مخاطبان بتوانند به محتوای مرتبط دست پیدا کنند. اما زبان بین المللی و زبان های گسترده شده در سراسر جهان، در همه جای دنیا می توانند تاثیرگذار باشند.

جدا از این مسئله، کیفیت نوشتار و نوع بیان مطلب نیز تاثیر بسیار زیادی در این امر دارد. زبان رایج و مرسوم و قابل فهم که ربات های گوگل بتوانند آن را تحلیل کنند، این امکان را میسر می کنند تا شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشید.

لینک کوتاه : https://seodon.ir/?p=340
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.